Terug naar cases

Een bot in de uitvaart

Aanleiding

Yarden wil klaar zijn voor de toekomst. 80% van de contacten zal digitaal georganiseerd moeten worden. Dit geeft Yarden ruimte om tijd en mensen vrij te spelen voor echt, waarde-toevoegend, klantcontact. Concrete doelen zijn: het verhogen van de klantenservice, het verbeteren van de overall NPS en 80% van het klantcontact digitaal te laten verlopen.

Realisatie

Van een traditionele service organisatie naar een digitale data driven service organisatie. In 100 dagen hebben we een Chatbot gerealiseerd die antwoord geeft op alle servicevragen. Tevens begeleidt de bot klanten ook over de website, zodat ze direct op de juiste pagina terechtkomen met meer informatie. Indien ze toch niet geholpen zijn, is er altijd nog een optie om contact op te nemen met een medewerker.

Resultaat

  • Chatbot realisatie in 3 maanden
  • Online (marketing) en offline (service) samengebracht
  • Volledig nieuwe FAQ ingericht met kanaalsturing
  • Alle 200 vragen (her)schreven
  • Selfservice +

Adres

Amsteldijk 10
1071 HP Amsterdam
kvk: 68311001