1. Domeinen
Het begint eigenlijk heel simpel met een schematische bouwtekening van de huidige service. Waar komen klanten nú binnen, waar worden ze naartoe verwezen, krijgen ze antwoord, wat betekent het voor de werkdruk op de servicedesk en meer van zulke vragen. De centrale vraag is: waar gaat de klant geholpen worden? Via de website of een app? Is er een Mijn-omgeving en/of een FAQ-pagina op de website?
We maken daarbij onderscheid tussen 1e lijn-contact (telefonie) en 0e lijn-contact (website, app en andere kanalen waar klant geholpen kan worden zonder interactie). Waar we onszelf mee onderscheiden, is de kennis van en ervaring met het gebied tussen 1e- en 0e-lijn. Hoe laten we die lijnen beter op elkaar aansluiten? Studio Winegum analyseert data, lopende processen en communicatielijnen en maakt zo inzichtelijk wat er gebeurt op de verschillende domeinen.
We gaan op zoek naar veel voorkomende vragen en vooral of de antwoorden hierop digitaal te vinden zijn. Met andere woorden: hoe is de self-service georganiseerd? Het kan zijn dat de kennis wel aanwezig is, maar dat deze niet op een handige wijze ontsloten wordt.
Concreet betekent het dat we helpen met het optimaal inrichten van een service content-pagina.