Technologie

De beste tool voor jou

Op de hoogte van laatste techniek

Studio Winegum maakt je klantenservice meetbaar en inzichtelijk door datapunten in te bouwen en handige dashboards in te richten. Zoiets kost doorgaans veel tijd, en daar is bijna nooit tijd voor. Daarom proberen we het wiel niet telkens opnieuw uit te vinden. Zeker in deze tijd waarin technologie zich sneller ontwikkelt dan dat ChatGPT het huiswerk van je kind af heeft.

We werken met verschillende tools en software, en hebben een proven trackrecord van verschillende partijen. Want geen organisatie is hetzelfde: de beste software voor de één, past totaal niet bij de ander. Uit elke business case die we maken, rolt wel een software vraagstuk. Welke tool is de beste keuze? We stellen requirements op, organiseren workshops met stakeholders, maken een longlist van software, doen een battle of the bots en helpen uiteindelijk met de implementatie van de gekozen software.

Chatbot en voicesoftware

Connected in de wereld van AI

Klantenservice software

Passend bij jouw behoeften

Kennisbanken

Beter gebruik van de kennis

Chatbot en Voice Software

We houden nauw contact met de beste ontwikkelaars van chatbots en voice assistants, en volgen de snel veranderende markt op de voet. We zijn experts op onderstaande gebieden:

  • Selectie van de chatbot software op maat
  • Conversation Design
  • Conversational copy
  • AI trainer
  • Chatbot optimalisatie en (her)inrichting

Met onderstaande software partijen hebben we korte lijntjes. Voor de meeste hebben we implementaties mogen begeleiden of inrichten:

CM.com

CM Conversational AI Cloud is marktleider in Nederland op het gebied van FAQ, Search en Conversational AI. Studio Winegum heeft implementaties gerealiseerd en geoptimaliseerd voor Oxxio, Yarden, Engie, LeasePlan, GreenChoice, CliniClowns en de ANWB.

Chatlayer by Sinch

Chatlayer is gespecialiseerd in chatbot software met meertalige NLP en standaard integraties met klantcontact software. Studio Winegum heeft met Chatlayer onder meer de implementatie van virtuele agent Wout verzorgd bij de politie.

Dialogflow

Google Dialogflow biedt een chatbot met machine learning software met de kracht van Google. Studio Winegum heeft implementaties gerealiseerd en geoptimaliseerd voor Asics, Simyo, Hotel Nobel en onze eigen boekenbot Puck.

Cognigy

Cognigy is een low-code conversational AI & automation platform. Doet ook veel met voice technologie. Studio Winegum kan helpen met implementatie en optimalisatie van Cognigy.

Kore.ai

Kore.ai gelooft dat alle interacties tussen mens en machine geautomatiseerd kunnen worden, voor het welzijn van zowel klant als medewerker. Ze specialiseren in snelle self-service en intelligente virtuele assistenten. Studio Winegum heeft goede contacten.

Assist You

Een nieuwe speler voor Studio Winegum, maar Assist You werkt al voor onder meer CoolBlue en KLM. Hun expertise ligt in voice en IVR-toepassingen, en dan met name in het analyse van die voice gesprekken.

Boost.ai

Een baanbrekende zelflerende AI die een bot op maat maakt in een paar dagen tijd. Vervolgens is het aan jouw bedrijf om de oplossing van Boost.ai te testen en te beoordelen. Uiteindelijk neem je de regie zelf in handen.

Kindly.ai

Meer gericht op sales en consumenten, met veel oog voor conversie en gebruikerservaring. Er is een 27/7 customer support, iets waar grote bedrijven als Adecco, Toyota en Hertz voor gekozen hebben.

Mavenoid

Voor EVbox hebben wij Mavenoid mogen implementeren, een naadloos support platform voor hardware bedrijven. Met behulp van AI-gedreven automatisering en innovatieve tools voor service op afstand, wordt je bedrijf efficiënter, kosteneffectiever en klantgedreven.

Ons conversational team bouwt graag een virtuele assistent voor je, maar geeft bijvoorbeeld ook workshops zodat je zelf aan de slag kunt.

Klantenservice software

Snel en efficiënt communiceren met klanten, maar ook hun vragen bijhouden en hun problemen oplossen. Betrouwbare klantenservice software is onmisbaar voor je bedrijf. De juiste keuze maken hierin is een uitdaging, want er zijn veel spelers op de markt. Wij volgen de snel veranderende markt op de voet.

  • Bepalen doelstelllingen
  • Organiseren workshops om input van organisatie op te halen
  • Requirements opstellen
  • Samenstellen longlist + waarderen van vendors
  • Organiseren demodag
  • Inrichten klantcontactsysteem + nieuwe kanalen

Met onderstaande software partijen hebben we korte lijntjes én ervaring:

Zendesk

Zendesk is een van de grootste ticketing systemen voor customer service, met de mogelijkheid om naadloos omnichannel contacten te stroomlijnen. Studio Winegum helpt met implementatie en beheer van Zendesk, het inrichten van teams, kanalen en kennisbanken.

Salesforce

Salesforce brengt al je customer service van al je kanalen in één handig overzicht. Het is dan ook ’s werelds nummer 1 als het gaat om Customer Relationship Management. Studio Winegum helpt met implementatie en optimalisatie van Salesforce.

Intercom

Intercom is de business messenger oplossing die vanuit livechat is doorgegroeid naar volwaardige klantenservice software voor cross-domain conversational customer support. Studio Winegum kan helpen met implementatie en optimalisatie van Intercom en bijkomend conversation design.

CM

CM.com biedt verschillende (mobiele) communicatie-oplossingen, het motto is van conversatie naar conversie. Inmiddels is het de WhatsApp for Business- en Apple Business Chat-partner van Nederland. Studio Winegum helpt met inrichten van chatbots voor de verschillende oplossingen.

Freshdesk

Freshdesk is een intuïtieve en betaalbare klantenservice software met veel functies. Mooie oplossing voor als je bedrijf een snelle groei doormaakt. Studio Winegum heeft onder meer bij Maandag een implementatie van Freshdesk begeleid.

Omnidesk

Het Nederlandse Omnidesk biedt software voor persoonlijk contact voor klantenservice via alle populaire kanalen. Studio Winegum helpt met implementatie van Omnidesk en eventuele integraties met chatbots.

Ons service design team denkt graag met je mee over de juiste klantenservice software.

Kennisbanken (intern / extern)

Kennis is een van je belangrijkste productiekapitalen. Juiste kennis moet toegankelijk zijn voor iedereen op elk moment via elk kanaal. Studio Winegum helpt serviceorganisaties om hun kennis blijvend effectiever in te zetten. We zorgen ervoor dat elke vraag op het juiste kanaal en op de passendste manier beantwoord wordt. Mocht er een vraag niet direct beantwoord kunnen worden, zorgen ervoor dat er een medewerker van de klantenservice klaarstaat om te helpen.

We helpen zoal met:

  • Het structureren van je kennisbank voor een optimale organisatie en gebruiksgemak. (structuur + interface)
  • Het verbeteren van de vindbaarheid van artikelen, waardoor klanten sneller de informatie vinden die ze nodig hebben
  • Optimaliseren van de leesbaarheid van artikelen voor betere gebruikerservaring
  • Het creëren van dashboards/rapportages die de prestaties en effectiviteit van je klantenservice inzichtelijk maken
  • Het opstellen van KPI's om je prestaties te meten en te sturen
  • Zorgen voor een organisatiebreed begrip voor knowledge management
  • Het opleiden van je medewerkers in klantgericht schrijven en communiceren
  • Het opleiden van je medewerkers in klantgericht schrijven en communiceren

Met onderstaande software partijen hebben we korte lijntjes én ervaring:

Polly

Krijg toegang tot de juiste kennis, altijd en overal. Polly helpt kennisgedreven organisaties met het beheren van kennis. Studio Winegum hielp onder meer de Nederlandse Politie met de implementatie van Polly.

eGain

Automatisering van klantenservice op basis van kennis. In de Verenigde Staten verbindt eGain klantcontact met kennis en data voor onder meer Vodafone en de IRS. In Nederland hielp Studio Winegum met het inrichten van een kennisbank voor LeasePlan Digital.

Freshdesk

Freshdesk is een intuïtieve en betaalbare klantenservice software met veel functies. Mooie oplossing voor als je bedrijf een snelle groei doormaakt. Studio Winegum heeft onder meer bij Maandag een implementatie van Freshdesk begeleid.

Zendesk Knowledge

Geef je klanten de mogelijkheid om te reageren op de manier van hun voorkeur. Workspace van Zendesk haalt snel informatie op van de knowledge base. Studio Winegum implementeerde Zendesk voor Beslist.nl en voor Enterprise Car Rental.

Salesforce Knowledge

De ultieme support tool voor websitebezoekers, klanten, partners en service agents. Creëer en manage eenvoudig een kennisbank van artikelen die veilig gedeeld kunnen worden. Studio Winegum deed dit onder meer voor EVBox.

Onze kennisexperts denken graag met je mee over de juiste inrichting van je kennisbank. Dus wil je een verrijking van je huidige content, een nieuwe implementatie, of een migratie? Neem contact op.

Studio Winegum is lid van de KSF en partner van klantcontact.nl en conversation design institute