Chatbots

Maak je kennis conversational

Gids in de wereld van virtuele assistenten

Chatbots zijn niet meer weg te denken in de wereld van customer service. Virtuele assistenten dragen bij aan een betere dienstverlening voor de consument. Daarbij verlagen ze de werkdruk van medewerkers door veel onnodig contact over te nemen. Studio Winegum heeft een team van Conversational Designers, Copywriters en AI Trainers dat gerenommeerde bots heeft ontworpen zoals virtuele agent Wout van de Politie en chatbot Iris van de ANWB. Staat een virtuele assistent hoog op je verlanglijst, maar weet je niet waar te beginnen? Ons conversational team bouwt, traint en implementeert de beste chatbots. Zo maken we je klantenservice 24/7 bereikbaar. Studio Winegum heeft ervaring met veel verschillende chatbot tools en kan helpen met advies over welke tool het beste bij jouw organisatie past.

Hoe bots kunnen helpen

Service

Minder waste

Waste zorgt voor hoge kosten en lage klanttevredenheid

24/7 snelle service

Omdat niemand van wachten houdt

Tastbare resultaten

Voor een verlaagde customer effort score

Sales

Waardevol klantencontact

Interactie met je merk verhoogt de customer experience

Lead generatie

Verbetering van de kwaliteit en kwantiteit van leads

Campagnes tot leven brengen

Door interactie met de klant aan te gaan

Is jouw bedrijf hard aan het groeien?

Door jouw huidige contactredenen grondig te analyseren, bouwen we samen met onze partners dialogen waar je klanten écht wat aan hebben. Wij kunnen je helpen met het automatiseren van terugkerende vragen. Dit is een schaalbare oplossing voor groeiende bedrijven. Zo hebben je service agents meer tijd voor gesprekken die waarde toevoegen.

Een chatbot in acht stappen

Zo zien onze chatbots eruit

Dynamische conversatie flows

  • Login bot: helpt klanten met inloggen
  • Schade melden: snel & digitaal
  • Aanmelden
  • Afspraak maken
Login bot
Single Purpose Contactredenen inlogprobleem (-) 55% afname in Bouncepercentage

Meerdere processen, formulieren en content in één conversatie

  • Bot met eigen persona, avatar, en tone of voice
  • Uniek conversational design
  • Service of sales: content op basis van jouw Top 20 contactredenen
  • Koppelingen met back-end voor self-service
  • Warm transfer: koppeling met ticketsysteem
Bevat 100 QA’s & 27 dialogen op basis van top 25 contactredenen Integratie met chat (in klantcontactsysteem) voor warm transfer
Puck leert gebruikers beter kennen Om boeken te vinden die bij lezers passen!

Ook zo'n kekke chatbot?

Ons conversational team bouwt graag een VA voor je, maar geeft bijvoorbeeld ook workshops zodat je het uiteindelijk ook zelf kan.

Studio Winegum is lid van de KSF en partner van klantcontact.nl en conversation design institute