Heb jij veel kennis in huis, maar zit het vooral in de hoofden van je personeel? Of is er wel veel gedocumenteerd, maar slecht gearchiveerd? Wij hebben kennisbank-experts die duidelijke structuren aanbrengen in je databank. We onderzoeken voor wie de kennisbank nuttig gaat zijn, hoe die bij dagelijkse werkzaamheden kan ondersteunen en denken na over hulp ná het lezen van een kennisartikel.
Een kennisbank is een krachtige tool waarmee bedrijven informatie over hun producten, diensten en bedrijfsprocessen kunnen verzamelen en organiseren. Het is een centrale locatie waar medewerkers, klanten en andere belanghebbenden verschillende gradaties van toegang tot hebben.
Het opzetten en onderhouden van een kennisbank is een uitdaging. Het kost niet alleen tijd en geld, maar vergt ook kennis en expertise over het creëren en organiseren van inhoud. Wij kunnen je helpen bij het opzetten van een effectieve kennisbank. Wij hebben jarenlange ervaring in het adviseren van bedrijven en kennen de beste praktijken voor het opzetten, implementeren en optimaliseren van een kennisbank.
Onze aanpak is altijd op maat gemaakt en afgestemd op de specifieke behoeften van jouw bedrijf. Of je nu een kleine start-up bent of een groot bedrijf met complexe kennisbeheer behoeften, Studio Winegum helpt bij het opzetten van een kennisbank die je helpt om je doelen te bereiken.
Wij helpen jouw organisatie op een leuke manier vooruit, met tools en kennis om service te verbeteren.
Wegens hun eigen succes groeide Maandag erg hard. Veel van de vragen die binnenkwamen op het hoofdkantoor kwamen van de professionals, maar óók van interne collega’s. Uit onderzoek van de klantcontactredenen bleek dat een fors deel van de vragen als waste bestempeld konden worden. Daarbij was er veel overlap tussen de vragen die makkelijk beantwoord konden worden. Er was behoefte om een nieuwe klantenservice pagina te realiseren waar veelvoorkomende vragen beantwoord worden voor professionals. Daarnaast was er voor interne collega’s behoefte aan een interne kennisbank waar naast FAQ’s ook werkinstructies te raadplegen zijn.
VvAA wilde hun ledenservice ontlasten en een digitale strategie neerzetten die past bij zowel de organisatie als bij de doelgroep. Uit de analyse van Studio Winegum bleek dat veel vragen die ledenservice kreeg, eenvoudig online te beantwoorden waren. Op die manier zouden medewerkers meer tijd overhouden voor inhoudelijke gesprekken met leden. Elk lid heeft zijn of haar eigen voorkeur, dus we wilden deze bereiken via verschillende kanalen zoals een servicepagina en een virtuele assistent. Als basisbron hebben we daarom een kennisbank geïmplementeerd.
Goede online service scheelt hardwerkende zorgverleners tijd en gedoe. Studio Winegum heeft een solide basis aan content verzorgd en tevens de mensen van VvAA getraind. Zo kon de organisatie zelf flexibel verder bouwen aan de kennisbank. Onderwerpen waar tevergeefs op gezocht werd, konden ook goed aangevuld worden.
Vervolgens sloten we de virtuele assistent aan op dezelfde kennisbank, zodat de zorgverlener zowel via de zoekresultaten op de website als via de virtuele assistent aan de juiste informatie kon komen. Dat zorgt voor praktisch beheer van content en grip op het aanbieden van verschillende escalatiekanalen.
Onze experts helpen je graag op weg in de wereld van klantenservice software, het liefst sámen met jou. Met ons krijgt je klanttevredenheid een boost.
Studio Winegum is lid van de KSF en partner van klantcontact.nl en conversation design institute