Missie

Kleur en glans aan customer service

Wij zeggen ja tegen jouw DNA

Wat doet Studio Winegum

Studio Winegum is marktleider in digitalisering van klantcontact. We ontwerpen, implementeren en onderhouden je klantenservice op zo’n manier dat je klanten blij blijven plakken. We zijn een Nederlandse club enthousiastelingen die overweg kunnen met grote traditionele bedrijven en jonge vlugge start-ups. We hebben kaas gegeten van zowat alles wat er op de markt is qua klantenservice software, chatbot tools en kennisbanken.

Wat we vooral ook nastreven, is het vergroten van het werkgeluk en het verlagen van de werkdruk op de werkvloer. Zowel op de klantenservice als op aanpalende afdelingen marketing, communicatie, IT, operations, content als sales. Een betere service leidt tot een hogere klanttevredenheid, meer conversie en lagere kosten.

Onze focus ligt op het vermijden van ‘waste contact’, vanuit het inzicht dat 70 procent van alle contactredenen als zodanig gezien kan worden. We gebruiken hiervoor zes service bouwstenen die gezamenlijk zorgen voor een gewenst self-service niveau. In 100 dagen geven we meer glans aan je klantenservice, zodat je klaar bent voor de toekomst.

De gesprekken aan de lunchtafel gaan over wat we ’s weekends doen, maar de andere helft van de keren gaat het over de ontwikkelingen rondom AI en de impact ervan op digitale klantenservice.


Heb je nu al zoiets van ‘Daar wil ik werken!’? Dat kan natuurlijk. Check snel onze vacatures.

Studio Winegum is lid van de KSF en partner van klantcontact.nl en conversation design institute